Перший Вселенський Собор:
Перший Вселенський Собор відбувся у 325 ру місті Нікеї за імператора Костянтина Великого.
Цей собор було скликано проти лжевчення олександрійського священника Арія, який відкидав Божество вчив, що Син Божий є тільки вище творіння.
У Соборі брало участь 318 єпископів.
Собор осудив і відкинув єресь Арія й утвердив неспростовану істину:
-догмат: Син Божий є істинний Бог, народженний від Бога Отця перше всіх віків і так само вічний, як Бог Отець; Він народженний, а не сотворений, і єдиносущний з Богом Отцем.

Другий Вселенський Собор:
Відбувся в 381 р. у місті Константинополі (Цоргороді) за імператора Феодосія Великого.
Цей Собор було скликано проти лжевчення колишнього аріанського єпископа константинопольського Македонія, який відкидав Божество третього Св. Тройці, Духа святого; він учив, Що Дух Святий не є Бог, і називав Його творінням що служить Богу Отцю і Сину, як ангели.
На Соборі були присутні 150 єпископів.
На Соборі єресь Македонія була осуджена і відкинута. Собор утвердив догмат про рівність та єдиносущність Бога Духа Святого з Богом Отцем і Богом Сином.

Третій Вселенський Собор:
Відбувся в 431 р. У місті Ефесі за імператора Феодосія ІІ Молодшого.
Собор було скликано проти лжевчення константинопольського архиєпископа Несторія, який нечестиво вчив, наче Пресвята Діва Марія породила просту людину Христа, з Яким потім Бог зєднався морально, перебував у Ньому.
Тому і Самого Господа Ісуса Христа Несторій називав богоносцем, а Пресвяту Діву називав Христородицею а не Богородицею.
На Соборі були присутні 200 єпископів.
Собор осудив і відкинув єресь Несторія і  постановив визнавати зєднання в Ісуссі Христі з моменту втілення.

Четвертий Вселенський Собор:
Відбувся в 451 році у місті Халкідоні за імператора Маркіана.
Собор було скликано проти лжевчення архимандрита одного константинопольського монастиряЄвтихія, який заперечував людську природу в Господі Ісусі Христі. Спростовоючи єресь і захищаючи Божественне достоїнство Ісуса Христа він сам припустився крайності і вчив, що в Господі Ісусі Христі людське єство було цілком поглинути Божеством, тому в ньому слід визнавати тільки одне Божественне єство.
Це лжевчення називається монофізиством.
На соборі були присутні 650 єпископів.
Собор осудив і відкинув лжевчення Євтихія і визначив істене вчення Церкви, а саме, що Господь є істинний Бог.

Пятий Вселенський Собор:
Відбувся в 553 році в місті Константинополі при імператорі Юстиніані І.
Собор було скликано з приводу суперечок між послідовниками Несторія та Євтихія. Головним предметом суперечок були твори трьох учителів сирійської Церкви, відомими в свій час, а саме:Феодора МопсуетськогоФеодорита Кирського та Іви Едеського, в який чітко висловлювалися хибні думки, а на Четвертому Вселенському Соборі нічого не було згадано про ці три твори.
На Соборі були присутні 165 єпископів.
Собор осудив усі три твори, а також Феодора Мопсуетського як такого, що не розкаявся.
Собор знову повторив осуд єресей Несторія і Євтихія.

Шостий Вселенський Собор:
Відбувся 680 році в місті Константинополі за імператора Костянтина Погоната, і в ньому брала участь170 єпископів.
Собор було скликано проти лжевчення єретиків – монофелітів, які хоча й визнавали і Ісусі Христі дві природи, Божу і людську, але одну Божественну волю.
Після Пятого Вселенського Собору монофеліти загрожували Грецькій Імперії, імператор Іраклійжадаючи примирення, силою своєї влади повелів визнавати в Ісусі одну волю при двох єствах.
Собор осудив і відкинув єресь монофелітів і ухвалив визнавати в Ісусі Христі два єства – Боже і людське.

Сьомий Вселенський Собор:
Відбувся в 787 році в місті Нікеї за імператриці Ірини (вдови імператора Лева Хозара).
У ньому брали участь 367 отців.
Собор було скликано проти іконоборчої єресі, яка виникла за 60 років до собору, за грецького імператора Лева Ісавра який вважав за необхідне знищити вшануванняікон.
Ця єресь тривала за його сина Костянтина Копроміна й онука Лева Хозара. Собор осудив і відкинув іконоборчу єресь.
Вшанування ікон було остаточно відновленно і затвердженно на Помісному Константинопольському Соборі в 842 році за імператриці Феодори.

Закон Божий

Categories: Катехизис

Leave a Reply


Ліміт часу вичерпаний. Будь ласка, перезавантажте CAPTCHA.